Szia!

Üdv az oldalon!

Boldog névnapot!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Amiről szól:

A kesze-kusza fogaktól a tökéletes mosolyig mindent leírok, ami történik velem. 20 éves vagyok, és most kezdek bele a fogszabályozásba!

Fogszabályozásról

Mindenki szeretne szép, szabályosan álló fogakat, mely önbizalmat, magabiztosságot ad. A szabályos fogazat azonban nem csupán esztétikai szempontból fontos. Az alsó és felső fogsor szabályos érintkezése nélkülözhetetlen a tökéletes rágáshoz. A fogazati rendellenességek káros következményekkel járnak, melyek egy része idővel visszafordíthatatlanná válik. 1. A torlódott fogakat nehéz, sokszor lehetetlen tisztítani, így könnyen elromlanak, könnyebben képződik rajtuk fogkő ami a fogágyra van káros hatással. 2. A harapási rendellenességek esetén (nyitott harapás, mélyharapás, keresztharapás) az alsó és felső fogsor fogai szabálytalanul érintkeznek egymással, egyes fogak, fogcsoportok kóros erőket közvetítenek az őket tartó csontra, ami ennek következtében károsodhat. 3. A fogazati rendellenességek egy része öröklött, de nagyon sok gyermeknek vannak rossz szokásai (cumizás, ujjszopás, ajakrágcsálás stb.) melyekkel mesterségesen alakít ki szabálytalanul álló fogakat.

Meddig tart?

Az aktív kezelés általában 1-2 évig tart, de súlyosabb esetben (ha csontozati és fogazati eltérések is vannak) több évig tarthat. A kezelést követi egy ún. retenciós fázis, amely a kezelési eredményt stabilizálja. Ennek időtartama alatt csak éjszaka hordandó kivehető készüléket kap a páciens.

Impaktált fog BYE-BYE

2011.10.27. 20:04 - M4nd4rin

Először is szeretnék egy valamit letisztázni:

Soha, senkinek nem kívánok egy impaktált fogeltávolítást. Most tudtam kikászálódni az ágyból, hogy megírjam milyen volt a műtétem. 9:00-re volt időpontom, de késtem 10 percet. 9:30 körül megkaptam a 2db érzéstelenítőt. 20 percet ültem kint, majd behívtak. Jajj, ha visszagondolok, már fáj is. Hárman dolgoztak rajtam: a doki, és két asszisztens. A műtét maga 20-25 percig tartott, és az érzéstelenítő ellenére is ROHADTUL fájt! Az egyik asszisztens csaj kifeszítette a számat, és szivattyúzta a vért, ami kifolyt. Felvágták az ínyemet, és elkezdte kiszedegetni a fogamat. És ez még "ANNYIRA" nem is fájt. De annyira ragaszkodott a fogam, hogy kettétört, és azt aztán fúrta, faragta, húzta, nyomta és a többi... Iszonyú fájdalom volt. Majd pedig 5, igen 5db öltéssel összevarrta. Azt hittem sosem lesz vége. Vagy 2 órásnak tűnt a műtét. Tegnap 3 Advil Ultra gördült le a torkomon, és keletkezett egy szép bub az arcomon. Ma már csak 2 Advil kellett, de a bub nagyobb lett, mint tegnap. :( Pedig jegeltem, és nem melegítgettem. Szerencsére az éjszakám nem volt vészes. Végig aludtam 6 órát. Viszont a sulit kihagytam! :D Holnap azonban be kell mennem doga miatt. És 100%, hogy nem fog leapadni, így eléggé izgulok, hogy mindenki rajtam fog nevetni! Még jó, hogy hosszú hajam van. Na meg hála a magas nyakú pulóvernek! :) Jövő hét szerdán varratszedés. Azutáni hét szerdáján pedig alsó fogszabályzó is felkerül... :)

Összefoglalva, én tényleg senkinek nem kívánok impaktált fogat, és ennek eltávolítását. Egyszerűen szörnyű fájdalmakkal jár, és még az utcára is alig merek kimenni ekkora puklival az arcomon. Ha valaki mégis egy ilyen műtét előtt állna, akkor annak sok kitartást, és erőt kívánok. És gondolj arra, hogy egy hét szenvedés után többet nem okoz neked gondot. Hiszen a bent maradt impaktált fog duzzanatokat okozhat a fül környékén, a nyakon, és akár ciszta is kialakulhat miatta! :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozasomtortente.blog.hu/api/trackback/id/tr243334752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vickykee 2012.02.21. 20:02:01

Szia!Nekem tegnap távolították el az impaktált bal alsó 8asomat+a b7-st is!7 öltést kaptam bele :( !borzasztó az egész de az vigasztal hogy (ha bent marad akkor időnként a bal oldalon látás és hallás csökkenést produkál) amit ezek után nem fogok érezni!

M4nd4rin 2012.02.22. 07:59:21

@Vickykee:
Szia! Hát igen, tudom min mész most át. Egyáltalán nem kellemes. De igen, gondolj a pozitívumokra. Sokkal jobb lesz neked nélküle! :) Nekem egy hétig fájt, de amikor kiszedték a varratokat, pikk-pakk el is múlt. Azóta már húztak egy fogamat a szájpadlásomról is. Azt is túléltem. :) Most már csak várok, hogy a fogaim a helyükre tolódjanak!
Kitartást! Ha elmúlik a fájdalom, örülni fogsz neki, hogy belevágtál! :)
szia
süti beállítások módosítása