Szia!

Üdv az oldalon!

Boldog névnapot!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Amiről szól:

A kesze-kusza fogaktól a tökéletes mosolyig mindent leírok, ami történik velem. 20 éves vagyok, és most kezdek bele a fogszabályozásba!

Fogszabályozásról

Mindenki szeretne szép, szabályosan álló fogakat, mely önbizalmat, magabiztosságot ad. A szabályos fogazat azonban nem csupán esztétikai szempontból fontos. Az alsó és felső fogsor szabályos érintkezése nélkülözhetetlen a tökéletes rágáshoz. A fogazati rendellenességek káros következményekkel járnak, melyek egy része idővel visszafordíthatatlanná válik. 1. A torlódott fogakat nehéz, sokszor lehetetlen tisztítani, így könnyen elromlanak, könnyebben képződik rajtuk fogkő ami a fogágyra van káros hatással. 2. A harapási rendellenességek esetén (nyitott harapás, mélyharapás, keresztharapás) az alsó és felső fogsor fogai szabálytalanul érintkeznek egymással, egyes fogak, fogcsoportok kóros erőket közvetítenek az őket tartó csontra, ami ennek következtében károsodhat. 3. A fogazati rendellenességek egy része öröklött, de nagyon sok gyermeknek vannak rossz szokásai (cumizás, ujjszopás, ajakrágcsálás stb.) melyekkel mesterségesen alakít ki szabálytalanul álló fogakat.

Meddig tart?

Az aktív kezelés általában 1-2 évig tart, de súlyosabb esetben (ha csontozati és fogazati eltérések is vannak) több évig tarthat. A kezelést követi egy ún. retenciós fázis, amely a kezelési eredményt stabilizálja. Ennek időtartama alatt csak éjszaka hordandó kivehető készüléket kap a páciens.

Felső fogszabályzó

2011.08.10. 13:21 - M4nd4rin

Hát túl vagyok rajta. Bevallom nagyon izgultam. 10:30-ra mentem, ahogy megbeszéltük a doktornővel. Én ott voltam ugyan, de megint csúszás volt, így 11:30-kor jutottam be a rendelőbe. Maga a feltétel 30 percet vett igénybe. A hátsó két fogamra nem kaptam semmit, azok szabadok maradtak! :) Először tisztogatni kezdte a fogaimat. Majd az utolsó előtti fogaimra egy-egy gyűrűt húzott. Hát ez nagyon kellemetlen érzés volt. Nem fájt, csak ahogy próbálta felnyomni és mindenféle eszközzel nyomogatta, hogy a helyén maradjon, az nem volt kellemes na. Azt mondta, hogy ezek egyenlőre így maradnak, és a következő alkalommal lesznek véglegesen rögzítve. Szóval a szájpadlásom közepén van egy drót ami iszonyat idegesítő. A brackettek szép fehérek, meg vagyok velük elégedve. Mint mondtam csak a hátsó fogaimra kaptam fém színűeket. Amikor hazaértem egyből a tükör elé álltam és megnéztem, hogyha mosolygok, akkor nem e látszódik. És nem. Úgyhogy nem bántam meg, hogy ezt választottam a sima porcelán helyett. Igaz, hogy a drót fémszínű, de nem venni észre, csak, ha 1-2 méterről figyelik. Ha becsukom a szám szerencsére nem látszik. Kaptam egy csomagot is, amiben van egy fogkefe, meg valami viasz, amit akkor kell felraknom, ha felsérti a számat a gépezet. És megkaptam a gipszlenyomatot is, amit mindig magammal kell majd vinnem. Most elég fura érzés, kicsit zavaró. Valami ott van a számban, és nem vehetem ki akkor, amikor akarom. Eddig még nem próbáltam enni. Semmit. Még pépeset sem. De most már kezdek megéhezni, úgyhogy valószínűleg elmegyek boltba valami trutyiért. :) Már eltelt majdnem másfél óra, és egyáltalán nem fáj. Kicsit nyomó érzés, de ennyi. A holnapi napra leszek nagyon kíváncsi. Na meg az első éjszakára. :) És akkor jöjjenek a képek:

Itt igazán látszik, hogy mennyire
kesze-kuszák
még a fogaim. Főleg a két
másodikom. :)

 

Amúgy nem tudom mik azok
a színes pontok ott, de aranyosak.
Itt láthatóak hátul a fémszínű 
brackettek, és egy picit a 
gyűrűből is láthattok.

 

És itt ez az idegesítő akármi. 
Hogy ezzel hogy fogok tudni
én enni?! És a bal oldalon 
láthatjátok a potyafogam.

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozasomtortente.blog.hu/api/trackback/id/tr273143292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása