Szia!

Üdv az oldalon!

Boldog névnapot!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Amiről szól:

A kesze-kusza fogaktól a tökéletes mosolyig mindent leírok, ami történik velem. 20 éves vagyok, és most kezdek bele a fogszabályozásba!

Fogszabályozásról

Mindenki szeretne szép, szabályosan álló fogakat, mely önbizalmat, magabiztosságot ad. A szabályos fogazat azonban nem csupán esztétikai szempontból fontos. Az alsó és felső fogsor szabályos érintkezése nélkülözhetetlen a tökéletes rágáshoz. A fogazati rendellenességek káros következményekkel járnak, melyek egy része idővel visszafordíthatatlanná válik. 1. A torlódott fogakat nehéz, sokszor lehetetlen tisztítani, így könnyen elromlanak, könnyebben képződik rajtuk fogkő ami a fogágyra van káros hatással. 2. A harapási rendellenességek esetén (nyitott harapás, mélyharapás, keresztharapás) az alsó és felső fogsor fogai szabálytalanul érintkeznek egymással, egyes fogak, fogcsoportok kóros erőket közvetítenek az őket tartó csontra, ami ennek következtében károsodhat. 3. A fogazati rendellenességek egy része öröklött, de nagyon sok gyermeknek vannak rossz szokásai (cumizás, ujjszopás, ajakrágcsálás stb.) melyekkel mesterségesen alakít ki szabálytalanul álló fogakat.

Meddig tart?

Az aktív kezelés általában 1-2 évig tart, de súlyosabb esetben (ha csontozati és fogazati eltérések is vannak) több évig tarthat. A kezelést követi egy ún. retenciós fázis, amely a kezelési eredményt stabilizálja. Ennek időtartama alatt csak éjszaka hordandó kivehető készüléket kap a páciens.

Alsó fogszabályzó (javított képek!!!)

2011.11.13. 20:58 - M4nd4rin

Pénteken (november 11.) megkaptam az alsó fogszabályzóm végre! Már nagyon vártam. :) Kb. 30 percig tartott a feltétel. Ezzel kicsit megszenvedtem, mert fájt. Nem is tudom igazából miért, de nem volt kellemes. Mivel az alsó ívem nagyon szép, és nem esztétikai okokból kaptam oda a fogszabályzót, ezért azt gondoltam, nem fogok nagy fájdalmat érezni utána. Hiszen, mit húzna össze a drót!? Hát tévedtem! :) Sajnos az elmúlt 3 napban 2 gyógyszer is lecsúszott a torkomon ennek következtében. Mára viszont már egész jól vagyok. Sőt... TUDOK RÁGNI! Ami nekem nagy meglepetés volt a felső 11 napos várakozási idő után. Jó, zsemlébe, meg csokiba nem tudok beleharapni. De egy puha kenyér, vagy egy puhább rántott husi nem volt akadály! :) Sima fém, mint már annyiszor mondtam. Egyáltalán nem látszik, és nem is zavar. Kaptam két gyűrűt az utolsó előtti fogaimra, aminek az alján vannak kis pöckök. Valószínűleg a harapásomat javítjuk majd vele a közeljövőben. Természetesen szürke/ezüst gumikat kértem, mert nem vagyok már tini, és valljuk be elég bután néznék ki rózsaszín gumikkal, ha mégis látná valaki az alsó fogsorom! A doktornő azt mondta, hogy valószínűleg az utolsó két fogamra is kapok majd egy-egy gyűrűt, mert el van fekve az a két fogam. Nem igazán tudom mit jelent ez, de bízom benne, szóval... :D És végezetül itt van néhány kép. Nagyon örülök annak, hogy végre túl vagyok az anyagiak nehezén. 75000Ft-ot fizettem az alsóért, és most már csak az 5000Ft-ot kell havonta a kontroll miatt fizetnem. Már csak egy kis bökkenő van: a potyafogam! Hamarosan attól is megszabadulunk, mert már elég nagy, hogy ki lehessen húzni! :) Na... sokat írtam, úgyhogy befejezem. A következő időpontom: december 7.
Még jelentkezem! Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://fogszabalyozasomtortente.blog.hu/api/trackback/id/tr413375299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása